Wikia

Thura "Fletchling" Smith maakt deel uit van een groep radicale pokémon rangers die natuur werkelijk tot elke prijs willen beschermen. Tevens is ze de onafscheidelijke partner van Jack Walker en de vrouwelijke hoofdpersoon in EP; Bitterzoet.

Van het team dat zij en Jacky vormen, lijkt zij de vriendelijkste van de twee, maar in het geheim koestert zij een diepere haat voor mensen dan enige andere ranger. Ze is tactisch, charmant en beschermend van karakter. Thura heeft een vurige en soms overweldigende aard die haar net zo vaak in de problemen brengt als haar er uit haalt.

Thura is de vierde dochter van Francine Nieuwpoort en Harry Smith. Ze heeft drie oudere zussen en een jonger zusje. Verder heeft ze nog een oudere en jongere stiefbroer. Jacky is net zo oud als zij.

Pokeball icon LPersonage Pokeball icon R

Thura capture on '

Biografische informatie
NaamThura "Fletchling" Smith
Leeftijd8 jaar (aan het begin van het verhaal)
Geboorte15 juli 483
OrigineGeboorte: Sinnoh
  • Studie: Almia
  • Gestationeerd: Adamas
Fysieke beschrijving
GeslachtVrouw
HaarkleurZwart met twee grijze lokken aan de voorkant
OogkleurLavendel met gouden vlekjes
HuidskleurBlank
PostuurAtletisch, slank
Persoonlijke informatie
FamilieHarry (vader), Francine (moeder), Christina, Valerie, Florence en Emily (zussen), Mike, Jacky en Barry (stiefbroers), Geesje (stiefmoeder)
BondgenotenJack Walker, Emzon, Pokémon, Rang 9 Rangers, Castro Pollux
VijandenCastro Pollux en andere eco-criminelen die op hoog niveau opereren.
Rivalen
GevechtstactiekUit het niets uithalen.
SpecialisatieWater en psychisch
Positie
TrainersklassePokémon Ranger
BeroepPokémon Ranger, rang 9
Starterspokemon-
TeamJack Walker
Badges-
Lintjes-
Prijzen-
Type Stylerschool styler
  • area styler
  • batonage styler
  • diamant styler
Chronologische informatie
Eerste verschijningEerste prioriteit: Afkeer (1)
Laatste verschijning-
RolHoofdpersoon
GerelateerdM09: Pokemon Ranger and the Temple of the Sea

BiografieEdit

Thura Smith werd thuis geboren op 15 juli 483. Haar ouders hadden eigenlijk geen vierde kind in gedachten gehad, maar besloten de zwangerschap toch voort te zetten.

Thura's moeder is een pionier op het gebied van starterpokémon. Met het familiefortuin heeft Thura een comfortabel leventje, maar blijkt al op vroege leeftijd een hele andere kant op te willen. Een hechte band met haar zussen heeft ze nooit gehad. De meeste dagen van haar jeugd besteedde ze buiten, weg van het huis waar ze woonden.

UiterlijkEdit

Thura heeft lang zwart haar dan stijl naar beneden valt. Aan de voorkant zitten twee grijze plukken. Een van de kanten vlecht ze vaak in, de andere kant valt als een pony voor haar gezicht. Ze is blank van huidskleur. Haar ogen zijn lichtpaars met gouden vlekjes er in.

Thuis draagt Thura vaak gemakkelijke kleding. Haar favoriete set is een blauw tuniek met pofmouwtjes en gele banden met daaronder een bruine pofbroek. Ze heeft er een paar paarse laarzen bij en een gele sjaal. Doorgaans heeft ze knopjes in haar oren en vaak nog een accessoire in haar haar.

Het rangeruniform wordt later iets dat ze het meerendeel van de tijd draagt.

KarakterEdit

Thura reageert meestal vreselijk tactisch op mensen. Ze is beleefd, vriendelijk en een daadwerkelijke goede actrice dan iedereen denkt dat ze het ook werkelijk meent. Haar haatdragende kant komt eigenlijk zelden naar boven toe, alleen op momenten waarbij partner of pokémon is levensgevaar verkeren.

Thura is vlug van begrip en vrijwel altijd bezig in haar gedachten. Ze houdt er niet van om niets te kunnen doen. Over het algemeen ervaren mensen haar als het type dat niet nadenkt voor ze iets doet. Het probleem met Thura is dat ze van tevoren wel nadenkt, maar dat dit op zo'n razendsnel tempo gebeurd dat anderen het niet bij kunnen houden.

In de buurt van (jonge) pokémon toont Thura een veel zachtere, moederlijke kant die haar een compleet ander mens kunnen doen lijken. Haar felle kant kan echter snel boven komen drijven wanneer er gevaar dreigt.

PokémonEdit

Hieronder is een overzicht te vinden van alle pokémon die Thura als haar partner kan benoemen of die ze heeft gebruikt tijdens missies.

Enkele pokémon staan wereldwijd voor haar (en Jacky) paraat. Andere zijn bekende aan huis en een enkele woont ook daadwerkelijk in hun villa.

Afbeelding Beschrijving

Growlithe

Emzon (Growlithe) (Sinnoh), deel van het huishouden Alhoewel Jacky officieel het baasje van deze growlithe is, kan Thura altijd rekenen op de hulp van deze trouwe viervoeter.

Fletchling

Fletchling (Adamas), vrij

De eerste pokémon die Thura in haar leven ving.