Wikia

Om de wiki zo overzichtelijk mogelijk te maken, is het van belang om de pagina's goed te benoemen. Hieronder het overzicht. Tabellen en Sjablonen zijn optioneel, maar niet altijd!

FanonsEdit

OverzichtspaginaEdit

Wanneer je een fanon opstart, denk daarbij ook aan de overzichtspagina. Dit is een pagina waar je de hoofdstukken en andere verwijzingen kan neerzetten. Ook kan je jouw lezers mededelen hoe het gaat met schrijven of wanneer er een nieuw hoofdstuk verschijnt. Zie het als je hoofdpagina voor je fanon. Ook is het handig om een sjabloon toe te voegen met daarin de informatie over jouw fanon. Een gallerij kan ook geen kwaad.

NaamgevingEdit

Fanontitel: Overzicht

voorbeeld:    Oneindig Duister: Overzicht

Sjablonen en tabellenEdit

Zie Oneindig Duister: Overzicht voor een compleet voorbeeld.

HoofdstukEdit

Hier plaats jij je hoofdstuk. Het is verstandig om een hoofdstuksjabloon te plaatsen, zodat de lezers weten welk hoofdstuk ervoor kwam of erna komt. Ook kan je terugverwijzen naar je overzichtspagina en je gebruikspagina. Je kan eventueel afbeeldingen invoegen om de pagina aantrekkelijk te maken. Denk eraan dat grote stukken tekst achter elkaar moeilijk te lezen is. Gebruik daarom enters om alineas te vormen en het zo leesbaarder te maken.

NaamgevingEdit

Fanontitel: Hoofdstuktitel (hoofdstuknummer)

Voorbeeld:    Oneindig Duister: Legendarische strijd (1)  ,    Oneindig Duister: Project Z (2)

Sjablonen en tabellenEdit

Zie Oneindig Duister: Legendarische strijd (1) voor een compleet voorbeeld.

PersonageEdit

Als er personages in je fanon voorkomen, kan je ervoor kiezen om meer te vertellen over je personage. Dit doe je op een personage pagina. Hier schrijf je bijvoorbeeld over zijn/haar biografie, karakter, vrienden of vijanden en bijbehorende pokemon. Afbeeldingen van je personage geeft lezers een goed beeld over hoe je jouw personage voorstelt. Pokemon kan je in een tabel zetten (pixel afbeeldingen enkel). 

NaamgevingEdit

Fanontitel: Personagenaam

Voorbeeld:    Oneindig Duister: Zero

Sjablonen en tabellenEdit

Zie Oneindig Duister: Zero voor een compleet voorbeeld.

PokémonEdit

Wat is een fanon zonder pokemon? Op deze pagina kan je afbeeldingen plaatsen van de pokemon die in jouw fanon voorkomen. Je kan een beschrijving geven van hun karakter en hoe ze in het avontuur zijn gekomen.Je kan de pokemon verdelen over hoofdpersonages en bijpersonages. Als de pokemon helemaal geen baasje heeft kan je dat ook vermelden. Mocht je heel wat te vertellen hebben over je pokemon, dan kan je een aparte pagina maken en je jezelf daar uitleven. 

NaamgevingEdit

Fanontitel: Pokémon   (voor korte beschrijving van een pokemon/fakemon)

Fanontitel: Naam Pokemon ('Pokémon/Fakemon)  (voor een uitgebreidere beschrijving)

Voorbeeld:    Oneindig Duister: Pokémon  ,  Eerste prioriteit: Tachinu (Fakemon)

Sjablonen en tabellenEdit

Zie Oneindig Duister: Pokémon en Eerste prioriteit: Tachinu (Fakemon) voor een compleet overzicht.

RegioEdit

Een eigen regio. Is dat niet heerlijk? Op deze pagina kan je alles kwijt over je zelf bedachte regio, zoals: Etymologie, geschiedenis, geografie, topografie, fauna en flora. Vergeet je niet een afbeelding van het gebied? De regio hoeft niet perse zelf verzonnen te zijn. In sommige films van Pokemon is het gebied wat onduidelijk. Aan jouw de eer om alles netjes interichten!

NaamgevingEdit

Fanontitel: Regionaam    (Dit kan ook een bestaande regio zijn, zoals Sinnoh)

Voorbeeld:    Eerste prioriteit: Adamas regio

Sjablonen en tabellenEdit

Zie Eerste prioriteit: Adamas regio voor een compleet voorbeeld.

ItemsEdit